Wednesday 13 November 2013

Menggoncang Naluri Seorang Sahabat :(

assalamualaikum & salam tahajud
alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk bernafas olehNYA
hujan rahmat di bumi bachok kelate
syukur ya Allah :)



tajuk kat atas cam gempak ja kan???
huuuuuuuuuu tpi story ni palim menyedihkan zaty malam ni
sampai tido pon xlena
mimpi2 & terjaga
apa lagi smyg sunat la dlu ( bkn utk dibanggakan tapi sekadar perkongsian sahaja, mohon jangan salah paham ok )
zaty masih cetek ilmu agama & masih sedaya upaya berusaha menambahkannya, insyaAllah

cerita tajuk kat atas!!!

pagi semalam dapat mesej via fb zaty dari seorang sahabat yang agak rapat
seorang gadis yang periang & baek pekertinya, alhamdulillah :)
mendengar kabar darinya membuat diri ini menitiskan airmata kesedihan

ya Allah
aku mohon berikan sedikit masalahnya kepadaku andai dia tidak mampu untuk menanggungnya
sungguh aku tahu penderitaan itu
setahun yang lepas aku pernah laluinya
begitu sukar untuk menjadi izzati haniff yang sekarang ini

penderitaan yang hanya ku kongsikan dengan kedua ma ayah ku
terima kasih ayh yang bagi 100% sokongan untuk anakmu yang lemah ini di kala anakmu ini jaduh tersungkur & xmampu untuk bangkit
sungguh aku xmungkin dapat lupa peristiwa itu
dia sentiasa mengekori aku sampai sekarang

namun aku masih kuat untuk memaut & berdiri
moga Allah teros membantu aku ke jalan diredhaiNYa
insyaAllah

tolonglah ya Allah
jangan biarkan sahabat aku jadi seperti aku yang tewas & tidak mampu melawan
sehingga terpaksa melepaskan sebuah kerja yang begitu mulia di sisimu sebagai jururawat
namun aku bersyukur aku masih diberi kesempatan untuk bekerja di jalan yang diredhaimu ya Allah

tidak terdetik langsung dalam hati ini nak melawan takdirmu ya Allah
walaupun ramai ahli keluarga yang mengeluarkan kata2 yg pedih utk didengar tapi aku bertuah kerana mempunyai kedua org tua yg sgt memahami, abg yg penyayang & nenek yg prihatin
shbt2 & rkn krja & doktor2 & therapist yang memberi sokongan kepada aku
dan pastinya kekuatan yang Engkau kurniakan ya Allah

semoga aku akan teros kuat & dapat memberi sokongan kepada sahabatku itu
( fatin bkn nama sbnr, kuat syg!!! ingt Allah )
aku akn sntiasa ade utk kau
biiznillah
:)

- pray d best 4 u dear :) -


wassalam 
:)

No comments:

Post a Comment