Sunday, 25 May 2014

inikah kepuasan dirimu ???

salam
aku nak coret lagi

ohhhhhhh tiada disangka ini yang harus aku galas
begitu berat ya allah
aku hanya mampu bertahan berusaha positif tidak putus asa
aku tahu kau ada bersama hamba2 yang lemah

mungkin ini adalah jalan yang berliku
namun aku harus gagahkan diriku untuk terus cekal
pasti ade hikmah di balik semua ini

other story ~~~




kadang2 rasa diri tidak lagi mampu menahan nafsu untuk berfesyen
aku sering berjanji dengan diri sendiri untuk meninggalkan seluar jeans seluar itu ini 
meninggalkan t shirt lengan pendek pakaian yang tidak menjolok mata tapi belum sempurna dari pemakaian muslimah sejati
ya allah aku sering kali tertewas
disimpan lama tapi aku ambil kembali
allah allah
kau pimpin lah aku untuk jadi muslimah yang dituntut dalam islam ya allah




aku malu akan mereka yang berpurdah berniqab berjubah itu
mereka begitu sopan sekali
manakala aku sering saje tergoda dengan sosial yang berteraskan fesyen !!
aku masih lemah !!

pimpini aku di jalan mu allah :(




~insan khilaf~


Monday, 19 May 2014

kami :)












hidup manusia akan terus mencari

salam sahabat

hari ni nak menulis sal mencari
hohoho
memang hidup kita manusia ni tak lekang dari mencari

yelah

bab kata orang la kan
kalau nak so kena cari
mana nak datang bergolek
memang betol
tapi kalau mencari tanpa berserah pada Allah sampai ke bila pon tak berkesudahan proses mencari

kalau susah pasti mencari kesenangan
kalau hilang pasti mencari pengganti
kalau kecewa pasti mencari ketenangan




umpama diri dengan bayang takkan terpisah
kita ni memang hidup untuk mencari
soal jodoh, kawan, kerja, duit, kaya, makan, semua la kena cari

tapi penah tak kita pikir bahawa pencarian itu suatu penyiksaan sebenarnya ???
kerana saya pernah mengalami dan masih mengalami
tapi satu ja yang saya tahu bahawa mencari keredhaan Allah adalah satu pencarian yang amat bernilai dalam hidup seorang muslim 
apabila kita mencari redha Allah maka hidup lebih tenang

tak macam nak cari jodoh, kerja, duit, kawan dan bermacam lagi
semua dipenuhi kegelisahan dan airmata semata
hingga satu tahap kita akan berputus asa
bagi yang tidak berjaya dalam pencarian
tapi bagi yang berjaya dalam pencarian mereka akan rasa lega
tapi ! bersyukurkah mereka ?!

hidup ini hanya sementara
belajarlah menghargai
tidak perlu terlalu mencari mengejar kesempurnaan dunia hingga akhirat dicicirkan
mencari hikmah dalam setiap ujian Allah adalah yang terbaik

saya belajar dari pengalaman hidup
ya memang hidup tidak manis semuanya
anggap sahaja pahit itu anugerah Allah agar kita lebih dekat padaNya
insyaAllah




wassalam



Thursday, 15 May 2014

16 MEI 2014 !!!

hai assalamualaikum !
hari ni 15 mei esok 16 mei kan kan ???
since malam ni nak travel ke shah alam
then zaty update hari ni blog

nakalnya kami memang sangat dikenali
lari-lari panjat almari
semua budak pun kami buli
kerja sekolah semua kami tak peduli

tapi bila hadirnya cikgu
duduk diam tak bersuara, tak berlagu
tak jemu-jemu kongsikan ilmu
itulah memori yang sangat kami rindu

TERIMA KASIH CIKGU DAN GURU

~www.ayatayatcinta.net~

tulus dari hati saya nur izzati mohd haniff mengucapkan selamat hari guru !!!
cikgu kamulah pendidik saya dari taski hingga la ke universiti
alhamdulillah jasamu sentiasa tersemat dihati dan doaku sentiasa tuk kamu cikgu

#taskiabimalyakubiyahbachok
#skserikemudibachok
#smkdato'perdanatangokbachok
#asiametropolitanuniversitycherasselangor

saya sayang kamu cikgu :)


















ikhlas dari saya :)

wassalam

Wednesday, 14 May 2014

allergik !

salam sahabat
lately allergik semakin mengganas
satu satu die serang
huhu
berpantang makan mengalahkan orang lepas beranak je
kuikui




hari tu




al kisah teman si kakak dayu beli barang wedding ! yihaaaa

oooooo saya mau kawin kihkih

a day with them :)













pasti mumtaz bachok

hebahan sambutan hari nakbah palestin

Assalamualaikum...

juz sharing bout HARI NAKBAH PALESTIN...

penah dengar tak???

Hari Nakbah bermaksud hari kecelakaan iaitu merujuk kepada hari memperingati pencerobohan dan pemusnahan lebih 500 bandar dan kampung di Palestin oleh tentera Israel yang menyebabkan lebih 700,000 warga Palestin menjadi pelarian.

Hari ini disambut pada 15 Mei setiap tahun, iaitu satu hari selepas perisytiharan penubuhan negara Israel dan hari berakhirnya mandat Britain di Palestin pada tahun 1948. Hari ini pelarian Palestin atau keturunan mereka dianggarkan berjumlah 4 juta orang.

Hari ini mula diraikan pada tahun 1998 oleh Yasser Arafat dengan kehadiran lebih satu juta orang dalam perarakan. Hari ini dirai dengan ucapan dan perarakan di Tebing Barat, Gaza dan negara-negara Arab. Tunjuk perasaan juga pernah diadakan di London (2003) dan bandar raya New York (2004).

Disini saya war-warkan bahawa pada Sabtu, 17 Mei nanti bolehla sertai kami sempena hari memperingati Nakbah Palestin 1948.
6pm-12am
kompleks belia & kebudayaan selangor, seksyen 7, shah alam

#pacs #caknapalestin #muslimcare #yayasanamalpalestin



~ayuh bersama~

*sumber:wikipedia

Tuesday, 13 May 2014

salam cinta ;)

biar sedikit bercakap tapi banyak amalan

biar sedikit berbincang tapi membuahkan persepakatan

biar sedikit ilmu asalkan jadi panduan

salam pagi sahabat

:)







~ izzati haniff ~

Monday, 12 May 2014

orang sering bertanya kenapa kenapa kenapa

salam sahabat

pernah tak ade je manusia yang berulang kali tanya soklan sama ???

dah ape korang rase ?

ohoiiiiiiiiiiiiiiiii

rasa cam nak poke ja muka dia kan kan ????

please don't keep asking me why again and again

i am too tired answering your same question

just put empathy in yourself then u will know how dat i feel

ok adios amigo

wslm




Friday, 9 May 2014