Friday, 21 February 2014

saya akan berusaha

salam pagi jumaat
allah terima kasih atas hidup yang engkau pinjamkan
terasa begitu rindu ingin ke medan ilmu




medan ilmu???
di kelantan pergi mendengar kuliah agama waktu pagi di medan ilmu sudah menjadi rutin mingguan rakyat kelantan
kebiasaan tazkirah agama disampaikan Tuan Guru Nik Azizi sendiri
jika beliau tiada maka akan ada ustaz2 yang menggantikannya 

kesibukan kekadang melalaikan kita dari pergi menghadirkan diri ke majlis2 ilmu akhirat ini




tajuk di atas?

hahahaha

HATI SAYA TERLUKA TAPI SAYA SEDANG KERAS BERUSAHA MENYEMBUHKANNYA
KUNCI : KETENANGAN DARI ALLAH :) dekatkan diri ngan ALLAH

wassalam

~~salamistikarahcinta~~





Thursday, 20 February 2014

aku kuat insyaallah

salam



allah allah
apa kaba sahabat?
bulan 2 ni merupakan bulan yang penuh cabaran dan dugaan bagi zaty
namun alhamdulillah dengan berputarnya masa
masalah dan kesedihan ini kian menipis

sekarang tengah mendidik hati untuk merelakan sebuah pengorbanan
memang terasa berat melepaskan melupakan orang dicintai
namun ia adalah yang terbaik
moga allah jagakan dia untukku
aku bahagia andai dia bahagia
insyaallah

menjelma bulan 3 nanti megharap sesuatu yang baru dalam diri ini
moga aku mampu melakukan perubahan ke arah kebaikan untuk diriku & keluargaku
amin2
mencari kerja yang baru
simpan duit
ingin sambung belajar

kalau dulu simpan duit nak kawin
now, kawin postpone dulu
calon pon xda
inginkan kekosongan hati ini sepi tanpa penghuni
ini adalah terbaik

( mengharap tahun depan dapat menamatkan zaman single amin2 )

KEEP FIGHTING IZATI! ;)

wassalam


Saturday, 15 February 2014

-hilangkanlah-

salam sabtu sahabat
moga allah rahmati kita seadanya
-
-
-



( monolog gila )

adakah jalan yang aku pilih ini yang terbaik ?
adakah jalan yang aku tujui ini berkesudahan yang indah ?
aku terasa kaki yang kian penat berlari berjalan jauh
terasa seperti ia mula lemah sakit dan terjatuh
saat terjatuhnya aku
aku seperti hilang tempat bergantung
YA !
aku punya ibu dan ayah
namun 
haruskah usia aku ini masih membebankan mereka ?
TIDAK !
aku tidak mahu begitu
bukan ini caranya
YA !
caranya
BEGINI !
aku harus bangkit
kuat terus berjalan berlari
mencari erti sebenar aku HIDUP UNTUK APA ?!
semestinya aku hidup kerna ALLAH & IBU AYAHKU & KELUARGAKU
sahabatku juga 



~~~ bersambung ~~~

5:45am - 15/2/2014 - saturday


Friday, 14 February 2014

perasaan

tidak mampu menidakkan
sedangkan ia umpama bertih jagung
terlampaumerindui
hanya doa ku mampu iringkan padamu
moga mu bahagia




Thursday, 13 February 2014

== lemas dengan sendirinya ==

cinta tidak pernah salah, ia anugerah allah, diri aku yang lemah
terjerumus dalam cinta tiada pembalasan
salah sangka dan kepercayaan yang menggongcang hati aku!




Hari demi hari telah ku lewati
Tak pernah aku bersamamu lagi
Tak pernah aku menduga
Kau akan pergi tinggalkan aku

Jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Ooh... jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri


(rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku)

Ooh rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri





lirik ini seakan mengerti kesedihan diri ini
hati seakan terbelah seribu
airmata yang mengalir tiada pendustaan
akal dan mulut kuat melakukan penafian di atas cinta ini
berusaha membuangnya pegi jauh
tapi yang tenatnya hati sendiri

ya allah, sungguh aku lemah dengan hadirnya rasa cinta ini
bodohkah menangis hanya untuk insan yang tidak menghargai erti cinta
??????????????????????

bodoh diri aku sendiri kerna gagal mendidik hati
alangkah indah jika aku labuhkan cinta hanya untuk allah
bukan untuk insan yang datang perginya tanpa perkabaran

:(


~~ disini ~~

salam
minggu lepas zaty pergi ke pusat rawatan islam lundang kelantan
xde pape yang pelik
since lately tido x lena & slalu je sakit kepala

alhamdulillah ustaz kate xde pape
juz pikiran je

huhu

harap allah sentiasa lindungi diri in
insyaallah

:)





Wednesday, 12 February 2014

alkisah si rambot !

salam teman !
sihat semua?
since kat atas tajok rambut jom bercerita tentang rambut

semalam hair cut day bersama ma tersayang
ase sayang ngat nak potong tapi xpala
musim pon panas skung



setelah dipotong harganya rm5 , yang bestnya
ma yang belanja
xterpikir cam murah ja kan???
kat kampung je pon

mula2 ingat nak cuci skali da shampoo, xyah la
teringin nak rebond tapi watpe la sgt
saya kan bertudung!
hehehe



bukan nak melawa pon, rambut zaty ni ikal mayang
jadi bila da pendek die x kemas
hehehehe
layer cut already but x cantek lolololo

next time la rebondnya!
but 1 thing i like after potong rambut
MA AKAN KATE NAMPAK MUDA LA!
mcm la tua sgt kan...
hehehehehe
kepala pon feeling ringan2 shja

dats all nak tulis
kihkihkih

wslm ;)



Sunday, 9 February 2014

ahad!

salam
ahad sudah!
pemula minggu yang indah harapnya

malas nak menulis
satu ja
hati telah terbuka untuk insan terchenta

hadirnya tanpa diduga
namun hati masih menidakkannya
pikiran mengiyakan!



MASIH KELIRU

hanya mampu berdoa & istikarah



(^_^)

- bahagiamu bahagiaku -


Friday, 7 February 2014

-- lirik ini seakan-akan mengerti --



Kau hadir tanpa ku sedari,
Mengisi kekosongan hati,
Kini kau pergi tinggalkan ku,
Lemas ku dalam sepi

Hujan yang turun ke bumi,

Membawa rindu yang mengunung,
Kau biarkan ku oh sendiri,
Malam ku tanpa mimpi

Mengapa tangan kau lepaskan,

Setelah hatiku kau tawan
Mengapa takdir memisahkan,
Hanya aku cinta kau seorang,

Mengapa tangan kau lepaskan,

Setelah hatiku kau tawan
Angin malam bawalah cintaku,
Menghapus rasa rindu



( aku yang terpedaya oleh hati sendiri )

( tatkala pintu hati terbuka )

( lantas ia kembali tertutup )

( mungkin buat selamanya akan aku kunci )

~ izzati haniff : 3.34 am 7/2/14 ~

 




Tuesday, 4 February 2014

~~ aku memohon padamu ya allah ~~

bismillah
salam wahai sahabat
makin hari semakin sibuk diri ini
tiada lagi masa yang berkelapangan untuk mencoret d laman ku yg trcinta ini

lately terlampau banyak kemanisan yang bergolek datang dalam hidup zaty
namun ia hanya sementara

sungguh allah maha besar
dia datangkan ujian yang setimpal dengan dosa2 hamba yang lepas

sungguh zaty pasrah
mampu menahan dan memikulnya

terima kasih allah
walau hari ini terasa sikit untuk menyerah kalah oleh kerana bisikan sang syaitan!

allah allah jauhi aku darinya!
sungguh aku tidak sudi berdamping dengannya

bantulah hambamu yang lemah tanpa kekuatan dan petunjukmu ya allah
hanya pada mu aku berserah



hidup mati sakit sihat rezeki jodoh aku serahkan padamu ya allah
hanya engkau tahu yang terbaek buat hambamu

ampuni dosa2 ku & kedua ibubapa & semua muslimin muslimat
berikanlah kebahagiaan & hidayah pada insan2 yang aku sayangi & cintai ya allah



walaupun kekadang mereka tidak menghargai kehadiran diri ini
zaty masih sayang & cintakannya 

wassalam

(p/s: coretan dari insan yang terluka dek kerna permainan sang insan duniawi)